Bądź ekspertem – dostarczaj wartość

12 October, 2020
Udostępnij

Sprzedaż to dostarczanie klientom rozwiązań. Choć dzisiaj można przekazać komunikaty na wiele różnych sposobów, nadal liczy się przede wszystkim sama treść – to co masz do zaproponowania, zaoferowania, to kim jesteś.

Jeżeli oferujesz komuś kredyty powinieneś być ekspertem w zakresie finansowania i bankowości, jeżeli sprzedajesz reklamy w serwisie internetowym powinieneś być ekspertem w dziedzinie promocji internetowej, jeżeli oferujesz tańszy prąd powinieneś być ekspertem od cen energii elektrycznej. Tak jak nie powierzysz naprawy samochodu dentyście, a leczenia zębów swoich dzieci drwalowi tak klient nie koniecznie kupi twój produkt czy usługę, jeżeli nie będziesz się znał na tym co robisz – nie będziesz ekspertem.

Bądź ekspertem w swojej dziedzinie:

  • Zainteresuj się branżą, w której pracujesz,
  • Określ z jakich powodów i w jakich sytuacjach klienci potrzebują rozwiązań, którymi dysponujesz,
  • Zbuduj scenariusze rozwiązań – wykreuj sensowne i naprawdę użyteczne zastosowanie twojego produktu lub usługi
  • Znajdź dane rynkowe, statystyki, przykłady – znajdź dowód
  • Poznaj swoją konkurencję, przeanalizuj ich oferty,
  • Bądź uczciwy

Bądź wiarygodny w tym co robisz. To czy będziesz ekspertem zależy wyłącznie od Ciebie – od Twojego zaangażowania, ciekawości, ale również uczciwości. Pamiętaj ekspertem nie jest się z nadania, ekspertem zostaniesz się kiedy będziesz gotowy – kiedy klient Ci uwierzy. A więc do dzieła ?

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies