Bądź inspirującym managerem

28 September, 2020
Udostępnij

Zostań najbardziej inspirującym managerem. Bądź proaktywny w szukaniu rozwiązań i motywowaniu do ich odkrywania. Nieustannie kwestionuj status quo i wychodź na grząski być może jeszcze nieodkryty teren wiedzy i doświadczeń. Rozpalaj ogień zaangażowania swoich pracowników, współpracowników, partnerów i klientów. Swoim działaniem bądź kompasem dla innych.

Zapewne szukasz sposobów na motywację swoich pracowników. Chciałbyś aby angażowali się oni w wykonywaną pracę „na całego”. Wdrażasz kolejne systemy i narzędzia mające zachęcić ich do efektywniejszego działania. Jednak one działają przez jakiś czas, a następnie „zabawa” zaczyna się od nowa. A co Ciebie napędza do działania ? Skąd bierzesz energię do szukania nowych rozwiązań ? Co jest Świętym Graalem Twojej motywacji?

U podstaw każdego działania leży myśl – zrodzona w wyniku doświadczenia, obserwacji, skojarzenia. Spotkanie z klientem, lektura artykułu lub książki, zasłyszane zdanie podczas konferencji branżowej, obejrzany film w telewizji potrafią być źródłem inspiracji. Potrafią jeżeli trafią na podatny grunt. Jeżeli jesteś autentycznie przygotowany na szukanie, działanie i zmianę. Czy posiadasz swoje źródła inspiracji ? Czy TY – jako manager masz swoją stację ładowania nowymi ideami, które motywują Ciebie do dążenia ku doskonałości ?

Nieustannie szukaj nowych pomysłów i rozwiązań. Nigdy nie poprzestawaj na rezultatach jakie osiągasz. Świat pędzi w zawrotnym tempie i wymaga ciągłego doskonalenia i wprowadzania udoskonaleń. Szukaj i usprawniaj swoje działanie po to by być bardziej efektywnym, ale również aby stać się źródłem motywacji dla swoich pracowników, partnerów i klientów.

Bądź inspirującym managerem

  • Bądź pozytywny – nie narzekaj, nie szukaj winnych w innych, nie bądź malkontentem. Każdą krytykę rozwiązania przekuwaj na konstruktywne doskonalenie – jeżeli coś poszło nie tak, zamiast wytykać błędy zastanów się jak to należałoby rozwiazać
  • Nieustannie szukaj  pozytywnych przykładów – inspiracje co do zasady mają charakter pozytywny. Odkrywaj nawet najdrobniejsze elementy, które zasługują na przysłowiowego like.
  • Inspiruj się, ale nie kopiuj bezmyślnie – pamiętaj – u źródła jest myśl zrodzona w wyniku doświadczenia. To że dana firma czy marka coś zrobiła nie oznacza, że u Ciebie sprawdzi się to 1:1. Ale sam pomysł, osiągnięty rezultat, elementy mogą dla ciebie być źródłem zmian
  • Nie akceptuj malkontenctwa w swoim zespole – postaw na konstruktywność
  • Bądź wzorem – jesteś managerem i przywódcą – To od Ciebie i Twoich postaw będzie zależeć czy Twój zespół będzie zmotywowany czy nie. Bez wyraźnej wizji tego co robicie, bez bycia źródłem motywacji / inspiracji do działania nie wyjdziecie jako firma z bloków startowych.
  • Inspiruj swoją konkurencję – dziel się wiedzą i doświadczeniami. Nie obawiaj się. Nikt nie będzie lepszy od Ciebie samego w tym co i jak robisz. Dawanie wraca. Czasami trzeba na to poczekać jakiś czas, ale w dłuższej perspektywie to się opłaca. Wiem to z doświadczenia.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polityka prywatności i plików cookies