Bądź pewny siebie

28 September, 2020
Udostępnij

Bądź pewny siebie – w swoim głosie i zachowaniu. Klient oczekuje tego od Ciebie. Kiedy kontaktuje się z Tobą ze swoją potrzebą lub problemem wierzy, że Ty wiesz wszystko co potrzeba by znaleźć rozwiązanie. Jako konsultant telefoniczny reprezentujesz firmę, markę – budujesz jej wizerunek. Od tego w jaki sposób komunikujesz się z odbiorcami zależy postrzeganie firmy przez klienta.

Pełnisz w swojej organizacji, firmie bardzo ważną rolę. To właśnie Ty (nie reklamy) decydują o satysfakcji klienta z usług jakie świadczy firma. Pojawiasz się w momentach prawdy, czyli wtedy kiedy coś poszło nie tak. Klient oczekuje pewnej i poprawnej informacji i pomocy. Nie dzwoni do Ciebie po “być może”, on liczy na to, że podczas jednej krótkiej rozmowy rozwiążesz jego problem, a on będzie mógł cieszyć się sprawnym działaniem produktu lub usługi, którą kupił.

Bycie pewnym siebie to przede wszystkim postawa – postawa nastawiona na rozwiązanie, niesienie pomocy. Jest ona związana z wysoką świadomością roli jaką pełnisz w organizacji czyli “Co ty tu robisz”, “Po co tu jesteś”. Pewność siebie w relacji z klientem wyraża się przede wszystkim jeżeli nie wyłącznie w komunikacji. Od tego jak mówisz i co klient słyszy zależy pozytywność nasycenia obrazu, który on widzi w swojej wyobraźni.

Bądź pewny siebie

  • Uważnie słuchaj klienta i dawaj mu konkretne rozwiązania
  • Unikaj zwrotów tzw zwrotów chybotliwych (chciałbym/abym, prosiłbym/abym, zrobiłbym/abym, czy mógłby Pan / czy mogła by Pani). Zamiast nich stosuj zwroty podkreślające twoją pewność, że wiesz czego chcesz i co robisz: chcę, proszę,
  • Kieruj rozmową – pokaż, że zależy ci na rozwiązaniu, że wiesz jak dotrzeć do rozwiązania – niech klient poczuje się zaopiekowanym.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies