Bądź proaktywny

30 December, 2020
Udostępnij

Nie akceptuj status quo, jeżeli ramy, w których działasz są ograniczają efektywność Twoją i kolegów – wyjdź poza nie – szukaj nowych rozwiązań, sposobów działania, utwierdź się, że nie stoją one w konflikcie z przyjętymi w organizacji zasadami i wejdź na wyższy poziom. Albert Einstein powiedział “szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów”.

To ty jesteś odpowiedzialny za wynik Twojego działania, Twojej pracy. Rola konsultanta telefonicznego, niezależnie od tego czy zajmujesz się sprzedażą, obsługą, niesieniem wsparcia czy windykacją ma to do siebie, że bazuje na osobistych umiejętnościach i postawach. Żadne procedury, wewnętrzne wytyczne nie ukierunkują Twojego działania na takie, które możemy nazwać aktywnym. To Ty kreujesz rozwiązania – zarówno te budujące “dzisiaj jak i jutro”.

Jesteś ekspertem od komunikacji interpersonalnej. Jeżeli naprawdę wiesz dlaczego wykonujesz swoją pracę “na słuchawce” ja wierzę, że masz świadomość swoich umiejętności, roli i misji jaką wypełniasz. Twoja proaktywna postawa powinna wyprzedzać potencjalne problemy klienta, odkrywać jego ukryte potrzeby, wspierać w formułowaniu pytań. Masz prawo myśleć o sobie jak o przewodniku, który pomaga klientowi pokonać drogę, by dotrzeć do celu (rozwiązać problem, zaspokoić potrzebę).

Bądź proaktywny w swoim działaniu (zarówno w pracy i jak i poza nią)

  • Kwestionuj status quo,
  • Szukaj rozwiązań – buduj je
  • Weź odpowiedzialność za siebie i rozwiązania
  • Pomagaj klientowi, pomagaj kolegom w pracy

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polityka prywatności i plików cookies