Background
  • arrow_back Home
  • keyboard_arrow_rightBlog

Blog

jak zarządzać zgłoszeniami od klientów
trending_flat

„To nie moje” – czyli jak zarządzać zgłoszeniami od klientów

Okazuje się, że największym wyzwaniem firm nie jest zapewnienie klientom kontaktu ze sobą, ale skuteczne zarządzanie napływającymi od nich zgłoszeniami. Jak zapewnić przepływ informacji wewnątrz organizacji, aby jak najszybciej dostarczyć klientowi rozwiązanie jego problemu? Struktury organizacyjne większości firm nadal oparte są na tak zwanym zarządzaniu silosowym. Dział obsługi klienta, dział IT, dział finansów, dział handlowy itd. stanowią niezależne jednostki, które komunikują się ze sobą w uregulowany sposób (tzw. Droga służbowa). Każda z tych struktur ma też własne, nie zawsze zbieżne z „cudzymi” (innych działów) cele oraz opisujące je miary efektywności. Biura obsługi klienta w tym contact center tworzone są przez firmy, aby skanalizować komunikację pomiędzy firmą / marką i jej klientami. Klient kontaktując się z firmą korzysta zatem z pojedynczego punktu, w którym powinny skupić się niezbędne do rozwiązania jego sprawy kompetencje całej organizacji oraz odpowiedzialność za efektywny przebieg całego […]

trending_flat

Kieruj za pomocą kontekstu, nie kontroli

Każdego dnia pracownicy Customer service podejmują w imieniu marki dziesiątki decyzji. Ich zakres oraz waga jest bardzo szeroki. Począwszy od podjęcia połączenia lub sprawy z systemu ticket owego po uznanie, lub odrzucenie reklamacji, czy w przypadku struktur typu emergency wysłania karetki lub helikoptera pogotowia ratunkowego. Od podjętych decyzji zależy satysfakcja klienta, jego lojalność w stosunku do marki, ale i życie. Skąd wiemy, jaką decyzję podjąć? Podejmowanie decyzji jest aktem odpowiedzialnym i … ryzykownym. Dobrze podjęta powoduje, że wszystko idzie tak jak powinno – nie jest ani lepiej, ani gorzej. Decyzja błędna często niesie za sobą konsekwencje. Czasami bardzo kosztowne. Aby zapobiec podejmowaniu błędnych decyzji firmy opracowują dziesiątki reguł, regulaminów i procedur. Określają one literalnie co można, a czego nie, w jaki sposób należy postąpić w danym przypadku, jakie kroki przedsięwziąć, aby sprawę rozwiązać. Formalne ramy dają poczucie kontroli i bezpieczeństwa, […]

Czy można zamówić pizzę w sklepie z butami?
trending_flat

Czy można zamówić pizzę w sklepie z butami?

Tony Hsieh (twórca sukcesu Zappos) wraz z grupą swoich znajomych po całonocnej eskapadzie po barach dotarli w końcu do hotelu, aby zamówić jedzenie. Jeden z uczestników próbował zamówić pizzę pepperoni z hotelowego menu, ale ku rozczarowaniu wszystkich hotel, w którym mieszkali nie dostarczał ciepłego jedzenia po 23. Przekroczyli  deadline o … kilka godzin. Współtowarzysze (będąc w stanie nietrzeźwym) namówili go, a właściwie ją - przedstawicielkę firmy Skechers, aby zadzwoniła do Zappos, żeby to oni spróbowali zamówić pizzę. Przyjęła wyzwanie. Wybrała numer infolinii Zappos, przełączyła telefon na tryb głośnomówiący i kiedy połączenie zostało nawiązane wytłumaczyła (bardzo) cierpliwej przedstawicielce Zappos, że zatrzymała się w hotelu w Santa Monica i naprawdę potrzebuje pizzy pepperoni, że obsługa pokoju o tej porze nie dostarcza ciepłego jedzenia i że chciałaby się dowiedzieć, czy Zappos mogłoby zrobić cokolwiek, aby jej pomóc. Przedstawicielka Zappos była z początku trochę […]

trending_flat

Jak poprosić klienta o potrzebne informacje?

Niemal w każdej rozmowie czy interakcji z klientem potrzebujemy pozyskać od niego informacje, które pozwolą osadzić naszą odpowiedź w odpowiednim kontekście. Sprawa w zasadzie wydaje się prosta. Nie ma nic bardziej oczywistego jak zapytać. Poprosić klienta o potrzebne informacje. Podczas rozmowy obsługowej potrzebujesz np. numer faktury, której dotyczy problem. Jak o niego zapytasz? Napędzany ciekawością zapytałem użytkowników LinkedIn jak oni radzą sobie z taką sytuacją. I choć „próbę badawczą” trudno uznać za reprezentatywną, to wyniki potwierdzają moje obserwacje. W większości firm obowiązuje styl zachowawczo-uprzejmy, czyli wyrażający prośbę w formie życzenia, stworzenia możliwości. Na drugim miejscu znalazł się styl, nazwijmy go nakazowym - wyrażającym wprost co klient ma zrobić. Zapytałem o zdanie specjalistę w temacie dr Tomasza Piekota. Poszczególne opcje ocenił następująco (przeklejone z korespondencji na LinkedIn) jeśli to obsługa klienta, to: Bardzo grzeczne. Niegrzeczne. Niezbyt grzeczne. W komunikacji wewnętrznej - […]

trending_flat

Jak Sainsbury’s zmieniło nazwę chleba z tygrysiego na żyrafi

Sztywne podejście może być przeciwieństwem doskonałej obsługi klienta. Ta historia z brytyjskiego supermarketu Sainsbury’s udowadnia, że jest firmą, która wie, jak się trochę zabawić. Lily Robinson (która upiera się, że ma trzy i pół roku) była zdezorientowana jednym z produktów oferowanych w sklepach sieci Sainsbury's, zwanym tygrysim chlebem. W jej oczach chleb w ogóle nie przypominał tygrysa, a wręcz bardzo przypominał ... żyrafę. Trudno się z nią nie zgodzić! Z niewielką pomocą mamy i taty napisała list do działu obsługi klienta Sainsbury. Ku jej zaskoczeniu, menedżer ds. obsługi klienta, Chris King, powiedział jej, że nie może się bardziej zgodzić. Wyjaśnił pochodzenie nazwy: „Myślę, że zmiana nazwy chleba żyrafy z chleba tygrysiego to genialny pomysł – wygląda o wiele bardziej jak plamy na żyrafie niż paski na tygrysie, prawda? Nazywa się go tygrysim chlebem, ponieważ pierwszy piekarz, który go upiekł dawno […]

Jesteśmy dopiero drudzy. Staramy się bardziej. Obietnica marki
trending_flat

Jesteśmy dopiero drudzy. Staramy się bardziej

Bycie numerem jeden w kategorii czy na rynku, na którym się działa jest z pewnością ogromnym osiągnięciem i powodem do dumy. Ale prędzej czy później staje się również sytuacją, w której lider przyjmuje rolę obrońcy zdobytego miejsca. Aby utrzymać swoją pozycję musi albo nieustannie ją potwierdzać albo stawać się coraz lepszym, aby pozostawić konkurencje za z tyłu. Musi spełnić obietnicę marki. W sporcie mówi się, że drugie miejsce to pierwszy przegrany. Ale w biznesie może okazać się wygranym. "We're only No. 2. We try harder” Założona w 1946 roku wypożyczalnie samochodów AVIS od samego powstania była zawsze numerem dwa za marką Hertz. W 1962 roku AVIS postanowił polubić się ze statusem drugiego i wszedł na rynek z kampania :„We're only No. 2. We try harder” („Jesteśmy dopiero drudzy. Staramy się bardziej”). Firma swoim działaniem potwierdzała złożoną (marketingowo) obietnicę i skutecznie […]

Premium Podcasts

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem.

0%

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation