Customer service potrzebuje misji

28 September, 2020
Udostępnij

Każde przedsiębiorstwo czy też inna forma prowadzenia działalności powinny określić swoją misję, która identyfikuje je względem klientów, współpracowników i konkurentów. Call center, struktury obsługowe czy też inne zespoły obsługujące procesy komunikacyjne mają szczególny obowiązek świadczenia o tej misji wobec klientów czy też kontrahentów.

Misja to prawdziwe przesłanie wartości wyznawanych przez firmę. Bardzo często jest ona odzwierciedleniem osobowości i wartości twórcy przedsięwzięcia biznesowego, która rozlewa się na wszystkich współpracowników tworząc swoisty kontekst prowadzenia działalności. Stephen R. Covay pisał i mówił porównując misję do drabiny opartą o właściwą ścianę. Można dążyć do celów, realizować kolejne zadania, ale jeżeli to co robimy nie jest zgodne ze swoistym kontekstem możemy nigdy nie dotrzeć tam gdzie chcemy.

Call Center jest często strukturą wydzieloną w organizacji, do której bardzo często przekazuje się zadania w swoistym rozumieniu outsourcingu. Ale jest też bardzo ważnym komunikatorem treści, przesłania, wartości jakie tworzą dane przedsiębiorstwo do ich klientów, partnerów i otoczenia biznesowego. Nawet w przypadku obsługowych struktur wewnętrznych sformułowana misja przedsiębiorstwa może być trudna do zastosowania w tejże organizacji. Warto jest zatem podjąć trud sformułowania misji wewnętrznej podległej, ale wzmacniającej naczelną misję firmy w taki sposób by działanie tworzyła ona motywację do efektywnego działania i pełniła zdefiniowaną usługową funkcję względem przedsiębiorstwa.

Zadbaj aby misja call center była:

  • Przede wszystkim prawdziwa i szczera  – pozbawiona ładnie brzmiących frazesów, za to pokazująca wartości i cele ważne dla przedsiębiorstwa i klientów
  • Zgodna i wzmacniająca misję całej firmy
  • Żywa i autentyczna – w działaniu każdego pracownika, w każdym przejawie komunikacji
  • Motywująca – zadbaj o dobrą komunikację misji oraz o szacunek do niej

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Czego nauczyliśmy się o sobie i klientach w 2020 roku ?

Polityka prywatności i plików cookies