Internetowy głos klienta

31 December, 2020
Udostępnij

Klient mówi do Ciebie niemalże bez przerwy. Ale dzisiaj inaczej niż niż jeszcze choćby 10 lat temu nie odpowiada na Twoje ankiety, wywiady, badania fokusowe. Współczesny konsument rozmawia z innymi współczesnymi konsumentami. Pomaga mu w tym internet i bazujące nim sieci społecznościowe – nieformalne struktury, w których prawda wychodzi na jaw bardzo szybko i praktycznie niemożliwym jest zapanować, uregulować czy zagłuszyć głos, który się z tamtąd dobywa i lotem błyskawicy rozpowszechnia się na cały Świat.

Niemal powszechny dostęp do sieci internetowej stworzył nowy model komunikacji międzyludzkiej. Odległość, miejsce przebywania przestały być ograniczeniem w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji z innymi ludźmi. Pierwsze społeczności internetowe powstały w Stanach Zjednoczonych pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Prawdziwy przełom nastąpił w drugiej połowie pierwszej dekady XXI wieku kiedy to pojawiły się na sieci o globalnym zasięgu takie jak MySpace, Facebook, Twitter czy LinkedIn. Przejęły one i znacznie zmodyfikowały funkcję jaką wcześniej odgrywały w internecie fora dyskusyjne.

Dzisiaj sieci społecznościowe posiadają ogromną siłę oddziaływania. Pozwalają na praktycznie natychmiastową dystrybucję dowolnej informacji na cały Świat. Z badań przeprowadzonych jesienią 2015 roku przez pracownię GEMIUS wynika, że Facebook posiada aż 20 mln użytkowników w Polsce co oznacza, ze 70 % wszystkich internatutów korzysta z tego serwisu. Twitter posiada 3,5 mln użytkowników (14 % wszystkich internautów).

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies