klm 121 Kinga Nowakowska
Odcinek #121

Początki call center w Polsce

5 May, 2022
Udostępnij

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek jak to wszystko się zaczęło ? Skąd w Polsce wzięło się call center i w jakich warunkach rozpoczynało swoją karierę? Historia uczy pokory, ale również pozwala dostrzec zmiany. Do długowyczekiwanej rozmowy na słuchawkach zaprosiłem osobę, która w 1997 roku własnymi rękami, ciężką pracą zbudowało jedno z pierwszych outsourcingowych call center w Polsce. Moim gościem jest Kinga Nowakowska od pierwszego dnia i przez kolejnych 11 lat dyrektor generalna Call Center Poland.

W mojej rozmowie na słuchawkach rozmawiam z Kingą Nowakowską o:

  • o tym jak to się wszystko zaczęło, czyli jak zamiast zarządzać siecią punktów serwujących francuskie naleśniki na Manhatanie zbudowała “pierwsze” outsourcingowe call center w Polsce.
  • o realiach budowania innowacyjnego (w 1997 roku) biznesu call center
  • o pierwszych zleceniach, edukowaniu rynku i długich rozmowach z klientami
  • o sukcesach, byciu na krawędzi czyli o dojrzewaniu rynku call center
  • kim jest manager call center i jak sprawić by ludzie podążali za nim?
  • czym jest branża call center?
  • o pasjach i zainteresowaniach Kingi,
  • o przekraczaniu oczekiwań klientów

Wszystko, co musisz wiedzieć o moim gościu, a boisz się zapytać!

  • Imię i nazwisko: Kinga Nowakowska
  • Firma: Kiedyś przez długie lata Call Center Poland – pierwsze Call Center outsourcingowe w Polsce. Dzisiaj Capital Park, branża nieruchomościowa, ale po Call Center Poland różne przedsięwzięcia. Biobazar, inwestycje w startupy, ale też Black Swan Found, czyli fundusz inwestujący w startupy kobiece.
  • Obecna funkcja w firmie: Dzisiaj jeśli chodzi o Capital Park jestem członkiem zarządu. To jest spółka notowana na giełdzie papierów wartościowych, a w różnych moich przedsięwzięciach pełnię różne funkcje. W Call Center Poland byłam Dyrektorem Generalnym od samego początku do momentu sprzedaży. Cała operacja była pode mną.
  • Ile lat w branży na słuchawkach? : Założyliśmy Call Center Poland bodajże 17 stycznia 1997 roku, a sprzedaliśmy 30 listopada 2007 roku, czyli tak naprawdę po ponad 10 latach.
  • Twoje miasto: Warszawa, zawsze i trochę Paryż
  • Twój największy autorytet: Dla mnie autorytetami są postaci jak Profesor Osiatyński, Pani Profesor Maria Janion. Ludzie, którzy odchodzą, są z zupełnie innej bajki, spokojnie analizują rzeczywistość i starają się wypracować najbardziej kompromisowy świat.
  • Ulubiony sport: Polo dzisiaj, kiedyś tenis zawodowo
  • Ulubiona książka: Pewnie w zależności kiedy się z kim rozmawia ma inną ulubioną książkę. Dzisiaj jest nią Mo Gawdat, który napisał książkę Solve to Happy. To jest taka książka psychologiczna, to jest facet, który zarządza GoogleX, czyli tym najbardziej futurystycznym departamentem Google. A napisał książkę jak postrzegać rzeczywistość, jak być szczęśliwym. Bardzo ciekawa książka, polecam.
  • Co lubisz: Lubię pracować, lubię to, co robię i bardzo się cieszę z tego, że robię tak dużo różnych rzeczy. To był zawsze mój sposób na to, żeby nie czuć się, że chodzę do pracy. Zawsze mam ogromną przygodę w tym, co tworzę i współtworzę z wieloma ludźmi z różnych branż i to ta różnorodność jest dla mnie absolutnie fantastyczna i powoduje, że mam wrażenie, że nie pracuję, tylko że robię po prostu ciekawe rzeczy
  • Czego nie lubisz: Na pewno nie lubię monotonii, takiego przyzwolenia w Polsce, nawet w biznesie, na brak kultury, na nie fair, na niepłacenie faktur, na naciąganie kontrahentów. Tego wszystkiego bardzo nie lubię.
  • Ulubiony film: Pierwszy, który by mi się tak narzucił to jest ten, który niedawno widziałam po raz kolejny. Nazywa się Le Grand Bleu.
  • Ulubiony cytat: Życie składa się z powitań i pożegnań. Obyśmy zawsze witali się z radością, a żegnali ze smutkiem.

Cotygodniowy biuletyn Klietnomanii

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polityka prywatności i plików cookies