|
Odcinek #17

Jak zbudować firmę klientocentryczną?

22 February, 2016
Udostępnij

Klientocentryzm stał się modny. Świat „oszalał” na punkcie Customer Experience. Ale czy to oznacza, że w związku z tym firmy pełne są klientomaniaków – ludzi oddanych tej idei? W 17 odcinku KLIENTOMANII  rozmawiamy o tym skąd biorą się firmy zorientowane na klienta, o projektach CX – czy to w ogóle jest możliwe, zastanawiamy się nad rolą Customer Experience Managera. A wszystko to nagrane na nowym – profesjonalnym w końcu sprzęcie – mamy nadzieję, że usłyszycie różnicę.

Historie firm, na których bazuje cała „branża” custmer experience to przede wszystkim ludzie, którzy tworzyli swoje firmy, marki, produkty z głębokim przekonaniem co do naczelnej wartości jakie mają emocje użytkownika – klienta. Nie chodziło o sam przedmiot czy usługę, ale o namacalną i od razu odczuwalną użyteczność oraz emocje związane z jego doświadczaniem. Niemal każdy z nich uparcie dążył do tego by jak najbardziej ułatwić i uprościć, a co za tym idzie uczynić przyjemnym korzystanie w oferowanego rozwiązania.

Zastanawiamy się „a co jeżeli takiego kogoś nie ma na pokładzie firmy ?”  Czy można zbudować firmę klientocentryczną bez wizjonera na miarę Steva Jobsa czy Jeffa Bezosa? Jak wdrożyć ideę w życie firmy i dostarczyć piękne doświadczenie klientowi. Czy projektowe podejście to droga do sukcesu czy porażki ?

Tydzień temu Piotr odwiedził pewną dużą firmę telekomunikacyjną i na drzwiach jednej z sal konferencyjnych zobaczył napis „Klientomania – strefa dobrych pomysłów”. Jak przyznał później było doświadczenie jak odkrycie śladów życia na Księżycu. Nie jesteśmy sami. W podcaście opowiadamy więcej o historii nazwy naszego podcastu – nie byliśmy pierwsi.

W 17 odcinku Klientomanii rozmawiamy o:

  • Projektach klientocentrycznych – zastanawiamy się, dlaczego tak szybko się kończą
  • Wizjonerach, którzy stworzyli firmy będące dzisiaj ikonami klientocentryzmu i które wciąż wyznaczają trendy
  • O tym co wzmacnia i co zagrażą projektom CX
  • Kim jest i co robi Customer Expericence Manager – choć o tym chcemy porozmawiać w odrębnym odcinku z takowym z krwi i kości – ktoś chętny ?
  • Czy dzisiaj w Polsce łatwo jest stworzyć firmę na miarą Amazon.com, Apple czy Ikea?

W naszej rozmowie wspominamy o:

Cotygodniowy biuletyn Klietnomanii

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polityka prywatności i plików cookies