Obsługa to przyzwoitość

31 December, 2020
Udostępnij

Usiądź, pomyśl, popatrz na swoich klientów – oni są płatnikami Twojego biznesu. Zadbaj by było im dobrze. Nie dlatego, że mogą odejść do konkurencji, nie dlatego, że ograniczą lub zrezygnują z Twoich usług. To po prostu im się należy. To wyraz szacunku dla ich czasu i pieniędzy. To po prostu przyzwoitość.

Mody, modele biznesowe, strategie – wszystkie one przemijają ustępując miejsca innym, kolejnym. Dzisiaj być może Twoja firma koncentruje się na pozyskaniu kolejnych klientów – osób, które kupią twój produkt lub usługę, zapłacą żywym pieniądzem. Na koniec miesiąca będziesz mógł ogłosić sukces. Obserwując rynek tak robi 80 % firm. W niektórych sektorach już dawno osiągnięto stan takiego nasycenia, ze nowych klientów praktycznie już nie ma – są klienci konkurencji.

Ale i strategia przejmowania klientów niższą ceną czy lepszą ofertą okazuje się prędzej czy później błędnym kołem, bo organizacja przypomina dziurawe wiadro. Napełniamy je świeżą wodą, ale prawie tyle samo jej wylewa się przez przerdzewiałe dno. Ta rdza to zaniedbania w obsłudze klienta. To ignorowanie obecnych klientów, ich potrzeb. To brak przyzwoitości.

Kiedy firmy orientują się, że mają problem podejmują decyzję o konieczności wdrożenia działań naprawczych. Opracowywane są skomplikowane programy lojalizujące klientów. Czasami nazywa się je projektami customer experience. Ale czy można wdrożyć projekt na bycie przyzwoitym ?

Przyzwoitość to postawa, głębokie przekonanie i wiara w uczciwą relację.

Bądź przyzwoity – zapewnij przyzwoitą obsługę klienta.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polityka prywatności i plików cookies