Pokaż kto stoi za rozmową

31 December, 2020
Udostępnij

W kontaktach telefonicznych pokaż, że identyfikujesz się z tematem, o którym mówisz – produktem, usługą czy nawet samą pomocą. Nadaj im ludzką twarz używając tzw. strony czynnej. Powiedz Zapewniamy wsparcie dwadzieścia cztery godziny na dobę zamiast Firma X zapewnia wsparcie dwadzieścia cztery godziny na dobę.

Strona (w kontekście językowym) to kategoria gramatyczna właściwa czasownikowi wyrażająca stosunek między czynnością oznaczoną przez ten czasownik a gramatycznym podmiotem i gramatycznym dopełniaczem. W języku polskim wyróżniamy trzy strony:

  • Strona czynna – podmiot jest wykonawcą czynności, dopełnienie jest odbiorcą czynności np. Kot pije mleko. Karolina myje kota.
  • Strona bierna – podmiot jest odbiorcą czynności, dopełnienie jest wykonawcą czynności np. Mleko jest pite przez kota. Kot jest myty przez Karolinę.
  • Strona zwrotna – podmiot jest zarówno wykonawcą jak i odbiorcą czynności np. Tata się myje.

W rozmowach z klientem – zarówno tych obsługowych jak i sprzedażowych, windykacyjnych, wsparciowych, informacyjnych używaj strony czynnej. Innymi słowy przedstaw siebie jako podmiot (to ty rozmawiasz z klientem, Twoja firma – firma, w której pracujesz, którą reprezentujesz, której ufasz i polecasz dostarcza rozwiązania) i pokaż co robisz dla klienta.

Używaj strony czynnej:

  • Pokazujesz swoje zaangażowanie w rozmowę
  • Nie chowasz się za marką produktu
  • Nadajesz konkretną wartość swoim słowom – twoje argumenty są poparte Twoją osobą
  • Skracasz zdania i swoje wypowiedzi – jesteś bardziej konkretny i wiarygodny.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies