Poznaj świat klienta

31 December, 2020
Udostępnij

Każdy kraj, region, obszar biznesu, a nawet wiek czy płeć ma swoją specyfikę – uwarunkowania, które definiują zachowania i przyzwyczajenia klientów. Poznaj świat, kulturę i kontekst w jakich żyją i pracują Twoi klienci. Pozwoli Ci to lepiej zrozumieć ich potrzeby, sposób myślenia i podejmowania decyzji. Bądź fachowcem w dziedzinie i sytuacjach, w której są Twoi Klienci.

Jeżeli pracujesz w firmie informatycznej, która dostarcza program księgowy dla biur rachunkowych i firm – sprzedajesz produkt lub usługę, obsługujesz klientów, zapewniasz wsparcie techniczne powinieneś znać nie tylko sam produkt, ale zagłębić się w dziedzinę w której pracują Twoi odbiorcy. Poznaj specyfikę pracy księgowego – jakie czynności wykonuje, z jakich narzędzi korzysta. Śledź zmiany w przepisach – dąż by być partnerem do rozmowy.

Pracownicy outsourcingowych call center zlokalizowanych np. w Indiach (światowej stolicy outsourcingu) obsługują klientów z całego świata. Aby być wiarygodnym rozmówcą uczą się oni kultury obsługiwanych krajów. Poznają zwyczaje, śledzą pogodę, sytuację polityczną czy nawet program telewizyjny.

Obsługa klienta to wyjątkowe wyzwanie. Wymaga nieustannej pracy nad sobą i poszerzania swojej wiedzy. Jak żadna inna pozwala na poszerzenie horyzontów i poznanie nowych specjalizacji. Bądź ciekawy świata klienta i otwarty na jego specyficzne potrzeby.

Poznaj świat klienta:

  • Poznaj specyfikę pracy lub życia klientów, których obsługujesz (na czym polega, czym się różni od innych, czym jest uwarunkowana)
  • Śledź wiedzę i informacje, z której korzystają klienci – nowości, zmiany, orzecznictwo
  • Bądź ekspertem w dziedzinie, w której pracujesz – bądź partnerem do rozmowy
  • Poznaj kulturę regionu, w którym mieszkają twoi klienci – cechy charakterystyczne, klimat, powiedzenia, potrawy, pogoda

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies