Pytaj o czas na rozmowę

30 December, 2020
Udostępnij

Pytanie o czas na rozmowę to przede wszystkim wyraz szacunku do Twojego rozmówcy. Kiedy dzwonisz do kogoś, kto nie spodziewa się kontaktu od Ciebie zapytaj czy w danym momencie może on poświęcić swoją uwagę na rozmowę z Tobą.

Przez lata narosło wiele mitów, a nawet kontrowersji na ten temat. Pytać czy nie pytać. Pierwsza szkoła mówi pytać, bo nie wiadomo przecież w jakiej sytuacji klienta zastajemy, czy nie wbiliśmy się z naszym telefonem podczas spotkania, a może nawet w toalecie. Druga szkoła mówi „nie”, „absolutnie, nigdy nie pytać” bo… dajemy klientowi możliwość „spławienia” nas. Która jest lepsza rozstrzygnij w swojej głowie i sercu. Mogą Ci pomóc odpowiedzi na kilka pytań:

  • czym jest dla ciebie sprzedaż – jednorazowym strzałem, czy wartościową transakcją ?
  • z kim wolisz rozmawiać – z kimś, kto chce się ciebie pozbyć, czy z zainteresowaną osobą ?
  • jak ty sam czujesz się kiedy ktoś dzwoni w „złym” momencie ?

Szanuj klienta, szanuj siebie. Zawsze pytaj klienta o czas i zgodę na rozmowę kiedy dzwonisz. Jest to nade wszystko wyraz szacunku do drugiej osoby. Jeżeli ten argument Cię nie przekonuje (a szkoda), zrób to dla siebie – wysiłek jaki musisz włożyć w rozmowę z osobą, która tego nie chce, nerwy i frustracja obu stron,

Twój monolog zamiast konstruktywnej rozmowy, większa szansa na porażkę niż na sukces. Uzyskaj zgodę na rozmowę lub umów nowy, dogodny dla obu stron termin – Ty zyskasz rozmówcę, a klient doradcę. Spotkacie się na poziomie, na którym będziecie mogli konstruktywnie rozmawiać.

Przydadzą Ci się te zwroty:

  • „chciałbym porozmawiać z panem na temat…., czy możemy teraz ?”
  • „mam dla Pana …., zdaję sobie sprawę, że dzwonię bez zapowiedzi, czy możemy teraz porozmawiać ?
  • „dzwonie do pana w związku z …., czy możemy teraz swobodnie rozmawiać na ten temat ?”

Pamiętaj: jeszcze ważniejsze od samego pytania jest aktywne słuchanie. Jeżeli słyszysz w słuchawce, że twój klient np. szepce do słuchawki, jest na ulicy, w autobusie itp – pomyśl czy to najlepszy moment by przekonywać go do swojej oferty.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies