Skoncentruj się na swoich klientach

31 December, 2020
Udostępnij

Skoncentruj się na swoich obecnych klientach. Dostarcz im serwis, za których będą Cię kochać. Przenieś większą część swojego zaangażowania ze sprzedaży / pozyskiwania nowych klientów na utrzymanie tych, których już masz. Nie raz i nie dwa razy badania potwierdzały fakt, że koszt pozyskania nowego klienta jest większy niż koszt utrzymania obecnego. Co za tym idzie firmy tracą fortunę w związku z rezygnacją z kontynuowania usług przez klientów, a ci jako główny powód podają niską jakość obsługi!

Inspiracją do tej porady jest wizyta na najwiekszych branżowych targach CCW, które od 18 lat odbywają się w Berlinie. Dostawcy technologii (tzw. Systemy contact center) nie pokazują i nie promują rozwiązań intensyfikujących działania outboundowe. Od kilku lat odpowiadają na potrzeby firm, które koncentrują się na obsłudze i zbudowaniu jak najlepszego doświadczenia obsługowego. Podobnie firmy usługowe – outosourcing contact center wskazują na wysokie kompetencje, doświadczenie i możliwości budowania relacji z klientem – obsługa, wsparcie.

Kierunek ruchu nie jest w tym przypadku dzisiaj wyznacznikiem sprzedażowego czy obsługowego charakteru działań. W dobie mobilności i wielokanałowości komunikacji klientów firmy muszą być przygotowane do obsługi wszelkich procesów w możliwie wielu kanałach z możliwością ich płynnej zmiany na inny – omnichannel.

Podstawą omawianej tu kwestii jest zmiana myślenia całej firmy. Koncentracja na obsłudze klienta – obecnego klienta nie oznacza zaniechania sprzedaży, ale bardziej włączenie procesu pozyskania w uwarunkowany prawami natury układ relacyjny oparty na podstawowych wartościach.

Skoncentruj się na swoich klientach:

  • Porzuć silosy – odrębne działy sprzedaży i obsługi to przeszłość
  • Dbaj o każdego klienta – spraw, by nawet nie pomyślał, że może odejść
  • Stale zaskakuj obecnych klientów

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies