Słowa i zwroty, które działają przeciwko Tobie

31 December, 2020
Udostępnij

Słowa budują Twoją wiarygodność. Dobieraj je i używaj odpowiedzialnie tak by służyły one Tobie, a nie działały przeciwko. Niezależnie od tego czy coś sprzedajesz, czy Twoim zadaniem jest udzielenie ważnych informacji, odzyskanie należności, znalezienie porozumienie a może nawet chcesz znaleźć lepszą pracę lub umówić się z ważną dla ciebie osobą – rozsądnie dobieraj słowa.

Ale – to jedno z najbardziej zdradliwych słów. Wygląda niewinnie, ale… i właśnie ukazuje się nam jego działanie. „Ale” jest nazywane kasownikiem – znosi wszystko co zostało przed nim powiedziane. „Szczycimy się najwyższym poziomem obsługi, ale i nam zdarzają się słabsze dni” – co zapamiętałeś ? Jest to jednak broń obosieczna. Możesz ją wykorzystać na swoją korzyć np. „Fakt – poprzednia wersja naszego programu miała pewne wady, ale poprawiliśmy je i dzisiaj mądrzejsi o to doświadczenie mam dla Pana świetne rozwiązanie”.

Staram się”, „próbuję”, „mam nadzieję” to kolejna grupa bardzo ryzykownych zwrotów. Twój rozmówca chce widzieć w Tobie pomoc i fachowca, który wie jak rozwiązać dany problem. Deklaracje „znacznego” zaangażowania, jednak dopuszczające możliwość niepowodzenia oznacza jedno – nie bierzesz odpowiedzialności za swoje słowa. Starasz się, spróbujesz, ale jak się nie uda – to nie będzie Twoja wina – uprzedzałeś. To tak nie działa. Pokaż klientowi, że działasz.

Problem – wbrew temu co często słyszymy wcale nie musi być problemem. Jeżeli klient dzwoni do nas z „problemem” to próba umilenia tej sytuacji nazywając ją niedogodnością czy wręcz wyzwaniem przypomina bardziej cyrk niż obsługę klienta. Unikaj zatem sztuczności w rozmowie. Nazywaj rzeczy po imieniu. Skup się na znalezieniu rozwiązania zamiast na szukaniu łagodniej brzmiących słów.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies