Social media służą do rozmawiania

24 September, 2020
Udostępnij

Media społecznościowe to kanał komunikacji, służy do rozmowy. Tworząc profile osobiste, a szczególnie zarządzanych przez siebie marek powinieneś przygotować się i zaakceptować fakt, że będzie tam toczyć się wymiana informacji, opinii, komentarzy. Fanpage w serwisie Facebook nie jest galerią Twoich reklam – jest zaproszeniem do kontaktu.

Obecność firm i marek w mediach społecznościowych stała się tym czym jeszcze parę lat temu było posiadanie firmowej strony internetowej. Mówiło się wtedy, „jeżeli nie ma Cię w internecie to nie istniejesz”. Dzisiaj analogicznie mówi się „jeżeli nie masz profilu na Facebooku to Cię nie ma”. Wiele firm, a może powinienem powiedzieć zarządzających nimi osób ma tego pełną świadomość. Założenie profilu w popularnych mediach zajmuje kilka, kilkanaście minut. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że prawdziwa przygoda dopiero się zacznie.

Moc internetowych sieci społecznościowych tkwi w otwartej, nieskrępowanej komunikacji. Komunikacji w wielu kierunkach. Za ich pośrednictwem masz szanse dotrzeć ze swoim przekazem do tysięcy jeżeli (nieliczni do milionów) użytkowników – osób, które mogą potrzebować Twojego produktu lub usługi. Jednocześnie otwierasz drzwi i zapraszasz ich „do siebie”. Nie oczekuj jednak, że wchodząc zaakceptują oni przygotowany przez Ciebie regulamin poprawnego (w twoim mniemaniu) zachowania na Twoim poletku. Akcja budzi reakcję. Twoja działalność, aktywność biznesowa czy w końcu konkretne wpisy powinny wywołać reakcję – zaangażowanie odbiorców (o to w końcu Tobie chodzi). Profl Twojej firmy w mediach społecznościowych nie jest wyłącznie wizytówką zawierającą dane kontaktowe, a tzw. Wall nie jest ścianą do wieszania pięknych obrazków Twoich produktów.

Otwórz się na komunikację w mediach społecznościowych

  • Reaguj na komentarze, opinie, zapytania, które pojawiają się na profilu twojej firmy – włączaj się do dyskusji, dopytuj, podziękuj za zainteresowanie i poświęcony czas
  • Nie usuwaj niewygodnych wpisów (poza przypadkami kiedy naruszają zasady współżycia społecznego, prawa) – rozmawiaj.
  • Jeżeli przedmiot wpisu ma charakter prywatny lub dotyczący konkretnej relacji zaproponuj przejście na komunikację 1/1.
  • Ucz się od użytkowników – masz szansę otrzymać szybką i szczerą informacje zwrotną odnośnie Twoich usług i produktów. Możesz zatem je doskonalić dostarczając klientom jeszcze lepsze doświadczenie
  • Wykorzystuj podpowiedzi uczestników sieci. Rozwijaj wątki, angażuj.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Jak zaprojektować komunikację marki z jej klientami?

Polityka prywatności i plików cookies