Szanuj prywatność klienta

26 September, 2020
Udostępnij

Ustawa o Ochronie Danych Osobowych to tak naprawdę przepis mówiący o prawie do prywatności osób fizycznych. Planując jakiekolwiek działania w obszarze komunikacji nie tylko musisz (bo taki obowiązek narzucił ustawodawca), ale przede wszystkim powinieneś (bo podstawą komunikacji są choćby namiastki relacji) uwzględnić prywatność i sytuację w jakiej może się znajdować klient.

Prywatność klienta to ten obszar jego życia i bycia (nie mylić z wydzielonym czasem), którym lub w którym nie chce dzielić się z innymi (najczęściej dla siebie obcymi osobami lub instytucjami). To obszar zastrzeżony, który w zależności od indywidualnych preferencji jest otoczony niższym lub wyższym murem. Niektórzy klienci nie odbierają telefonów z numerów zastrzeżonych, inni nie odbierają ich po określonej godzinie, jeszcze inni odbierają je w ściśle określonym czasie. Jeszcze inni stają się ekspertami w dziedzinie swoich praw z konsekwencją ograniczając zgody na wykorzystywanie danych osobowych w celach marketingowych lub zapisując się na wszelkiego rodzaju Listy Robinsonów.

Szanuj prywatność klienta

  • Uwzględnij normy kulturowe – m.in. Jeżeli to naprawdę nie jest ważne unikaj kontaktów przed godz. 8:00 po godzinie 20:00 oraz w dni wolne od pracy ( te zasady nie są nigdzie określone formalnie, wynikają one z ogólnie przyjętych w Polsce norm społecznych)
  • Buduj relacje z klientami
  • Posługuj się wyłącznie legalnymi bazami, co do których masz zgodę na kontakty określonego typu
  • Respektuj prawo klienta do rezygnacji z dalszych kontaktów z Twoja organizacją (ale zbuduj proces, nie koniecznie wykorzystujący telefon, odzyskiwania zgód)
  • Przygotuj swoich konsultantów do rozmowy tak by potrafili rozpoznać kontekst i otoczenie rozmowy.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies