Szukaj źródeł inspiracji

29 September, 2020
Udostępnij

Wyjdź poza świat własnej organizacji, poza przekonania, standardy, codzienność, znane twarze i zachowania wyryte w Twoim postrzeganiu jako sprawdzone i co za tym idzie niezmienne. Poszukaj na zewnątrz inspiracji a nawet kontrowersji. Poznawaj nowych ludzi i słuchaj co mają do powiedzenia. Okrywaj inne sposoby patrzenia i rozwiązania  podobnych problemów i zadań.

Jedno co dzisiaj jest pewne to zmiana (choć inni mówią, że „śmierć i podatki”). Nie ma na świecie rozwiązania biznesowego, którego nie można poprawić lub wykonać w inny sposób. Rozwój technologiczny bardzo sprytnie przekłada się na zmiany w zachowaniach Twoich klientów i pracowników. Sposoby zarządzania czy komunikacji, które odkryłeś i wdrożyłeś rok temu dzisiaj już niekoniecznie są aktualne. Spotykam wielu managerów na różnych szczeblach zarządzania, który przyznają, że „ludzie, którzy przychodzą do pracy są jacyś inni od tych rekrutowanych rok czy dwa lata temu”.

Zarządzanie jest sztuką opartą na szukaniu rozwiązań. Zawsze można coś zrobić inaczej, lepiej. W dzisiejszych czasach stanie w miejscu (czyli trwanie przy własnych przekonaniach i sposobach działania) często oznacza cofanie się. Możesz być pierwszym, ale możesz też zbudować swoje rozwiązanie na czyimś pomyśle. Ważne by było ono Twoje, a nie bezmyślną kopią. Otwórz się na świat, w którym żyjesz (zarówno ten biznesowy jak i całkiem prywatny, ten bliski – krajowy jak i  poza nim). Na większość pytań już ktoś udzielił odpowiedzi. Znajdź je i zrób z nich użytek.

Szukaj źródeł inspiracji:

  • Zawieraj wartościowe znajomości – inspirujących ludzi poznasz na konferencjach, warsztatach, w sieciach społecznościowych (np. LinkedIn). Pamiętaj jednak, że wymiana wizytówek czy zaproszenie do sieci kontaktów to za mało by zmienić Twój świat.
  • Czytaj artykuły w prasie drukowanej. Choć ta stopniowo traci swój rynek na rzecz mediów elektronicznych na półkach „empiku” znajdziesz wiele bardzo interesujących tytułów, a w nich bardzo przydatnych treści. Zajrzyj do „Nowej sprzedaży”, „Harvard Business Review”, „Marketer Plus” i innych.
  • Czytaj artykuły w mediach elektronicznych (bądź krytyczny i ostrożny w doborze, ich ilość nie zawsze przekłada się na jakość)
  • Dyskutuj – wchodź w interakcję z innymi managerami. Konfrontuj swój punkt widzenia z odmiennymi

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies