Szybka regeneracja - ćwiczenia rozciągające cz. 1

31 December, 2020
Udostępnij

Długie godziny w pozycji siedzącej, często pochylona sylwetka, wyizolowane ruchy rąk na klawiaturze i w końcu ograniczone ściankami boksu pole widzenia oraz ruchu. Twoje ciało potrzebuje ruchu, a mięśnie wykonywać to do czego zostały stworzone – kurczyć się i rozciągać. Podczas przerw zadbaj szczególnie o to drugie – rozciągaj mięśnie i stawy. Oto kilka przydatnych ćwiczeń. Regeneracja w pracy

Rozciąganie dłoni i palców

Rozszerz palce, aby się nie stykały. Mocno napnij mięśnie dłoni rozprostowując palce. Przytrzymaj je tak przez dziesięć sekund. Następnie rozluźnij mięśnie na pięć sekund po czym zaciśnij ponownie mięśnie zginając same palce (nie zaciskaj dłoni w pięść). Wytrzymaj tak przez dziesięć sekund. Powtórz jeden raz.

Rozciąganie mięśni twarzy

Bywa w pracy tak, że czujemy napięcie w mięśniach twarzy, zwłaszcza wokół oczu i ust. Jak rozluźnić te mięśnie? Unieś brwi wysoko i szeroko otwórz oczy. W tym samym czasie szeroko otwórz usta i wystaw język, aby napiąć mięśnie wokół nosa, ust, na policzkach i na szyi. Przytrzymaj taką pozycję przez dziesięć sekund po czym powoli zwolnij ucisk na mięśnie. Powtórz ćwiczenie do pięciu razy.

Rozciąganie mięśni ramion

Usiądź lub stań prosto. Opuść ręce luźno wzdłuż ciała. Unieś ramiona wysoko ku górze, najbardziej jak się da. Ale nie ruszaj szyją, nie chowaj głowy w ramionach, niech tylko one się ruszają. Zatrzymaj się, gdy osiągniesz swoje maksimum i przytrzymaj tę pozycję przez trzy do pięciu sekund. Następnie opuść ramiona i zrelaksuj się. Powtórz to do pięciu razy. To ćwiczenie możesz spokojnie wykonywać nawet kilka razy dziennie.

Rozciąganie mięśni łopatek

Usiądź prosto. Załóż ręce za głowę i splącz palce. Rozszerz ramiona, przedramiona powinny być równoległe do podłogi. Następnie oba łokcie wypychaj mocno do tyłu, jakbyś chciała, żeby się spotkały z tyłu. Wytrzymaj to napięcie przez osiem do dziesięciu sekund po czym rozluźnij nacisk. Powtórz kilka razy.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

|||||||||||||

Polityka prywatności i plików cookies