Udzielaj informacji zwrotnej

28 September, 2020
Udostępnij

Twoi podwładni wykonują zlecone przez Ciebie działania i zadania. Zadbaj zarówno w swoim jak i ich interesie, żeby otrzymali potwierdzenie, że to co robią jest poprawne i zgodne z Twoimi oczekiwaniami. Nie każ im się domyślać, nie pozwalaj na powielanie błędów, zadbaj o efektywną komunikację ze swoimi pracownikami.

Informacja zwrotna to konstruktywna reakcja na działanie lub zachowanie twojego podwładnego lub współpracownika. To potwierdzenie poprawności czy nawet zadowolenia ze sposobu i efektów pracy lub korekta działania lub zachowania kiedy odbiegają one od Twoich zamierzeń, planów a nawet przekonań i wyznawanego przez Ciebie systemu wartości.

Udzielanie informacji zwrotnej może odbywać się w rożnych formach. Pamiętaj jednak by dobór tej formy był adekwatny do celu jaki chcesz osiągnąć. Tak, celu – udzielanie reakcja na działania lub zachowanie jest jak najbardziej ukierunkowane na realizację przez Ciebie zdefiniowanych celów. Inaczej będzie wyglądać rozmowa stanowiąca podsumowanie pracy w dłuższym okresie czasu, a inaczej jako reakcja na konkretne zdarzenie. Nie wytaczaj broni ogromnego kalibru, nie przygotowuj pism, maili, wpisów do akt jeżeli ktoś wykonuje konkretne zadanie niezgodnie z Twoim wyobrażeniem – skoryguj to, prawdopodobnie nie dość dobrze przekazałeś mu jak ma wykonać dane zadanie. Informacja zwrotna nie musi być przekazana w formie rozmowy – to może być Twój uśmiech, poklepanie po ramieniu – gesty, które potwierdzają “jestem zadowolony z Twojej pracy”, “Dobra robota”. W przypadku błędów również reagujesz gestami, minami niezadowolenia, ale pamiętaj że w tym przypadku sama mina nic nie zmienia (poza wzrostem frustracji u Ciebie i pracownika). Skoryguj niepoprawne działanie, pokaż, wytłumacz, jeżeli trzeba odsłoń swoje intencje.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

kultura-kqc

Polityka prywatności i plików cookies