Wzbudź ciekawość

31 December, 2020
Udostępnij

Zaciekawiony i zainteresowany klient łatwiej podejmie decyzję o zakupie oferowanych przez Ciebie produktów czy usług. Wzbudź w kliencie ciekawość – zwiększysz jego zaangażowanie w rozmowę jak i w proces sprzedażowy / zakupowy. Z pewnością również klient lepiej i łatwiej zapamięta Ciebie i waszą rozmowę.

Sprzedając produkty czy usługi zapewne jesteś ekspertem, znasz się na rzeczy i niejedno wiesz o branży, w której pracujesz. Znajdź w swoim doświadczeniu, pamięci i wiedzy informacje, które wywołają u klienta efekt Wow! Im więcej będziesz wiedział o kliencie i jego potrzebach tym łatwiej będzie Ci dobrać informację, która zrobi na nim wrażenie, a z Ciebie uczyni obdarzonym zaufaniem ekspertem. Obudź w kliencie zainteresowanie tematem, z którym zwracasz się do niego.

Zadbaj o formę Twojego przekazu – zbuduj prawdziwą relację opartą na szacunku i równych prawach. Unikaj zatem zwrotów „na pewno Pan wie….” lub „wszyscy to wiedzą…”. Zamiast tego spróbuj „ Wie Pan jak się zdziwiłem, kiedy dowiedziałem się, że…”, albo „Czytałem ostatnio, że…”. Pokaż, że pasjonujesz się tym o czym rozmawiacie, że interesujesz się kontekstem usług czy produktów, które oferujesz, ale również, że jesteś dobrym kompanem do rozmowy.

Nie musisz od razu wiedzieć wszystkiego. Zacznij od poznania kilku faktów, danych, nazwisk, a następnie pogłębiaj swoją wiedzę by stać się w oczach klientów, kolegów, przełożonych i w końcu swoich prawdziwym ekspertem. Przygotuj listę 10 interesujących faktów dotyczących oferowanego produktu czy usługi. Wyjdź poza zestaw korzyści – wyszukaj ciekawostek, które obudzą klienta.

Wzbudź ciekawość sobą. Bądź interesujący. Zadbaj by rozmowa z Tobą była ciekawa i wciągająca. Do dyspozycji masz bogatą paletę narzędzi głosowych, ale przede wszystkim swoje przekonania, aparycję, doświadczenie. Świetnie sprawdzają się tutaj osobiste, ale również cudze historie. Pamiętaj jednak, by Twoja osoba w rozmowie nigdy nie przesłaniała jej celu, a klient, nie stał się widzem przedstawienia, w którym Ty odgrywasz główną rolę.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polityka prywatności i plików cookies