Zadbaj o swoją markę osobistą

31 December, 2020
Udostępnij

Tak jak firmy budują i pielęgnują wartość markę swoich produktów i usług tak ty jako manager powinieneś zadbać o wizerunek swojej najważniejszej usługi biznesowej – siebie samego. Wracamy do czasów kiedy to co oferujemy innym i wszystkie z nim związane atrybuty schodzą na dalszy plan. Teraz liczy się człowiek który je udostępnia i relacja jaką z nim zbudujemy. Zadbaj więc o swoją markę osobistą – miej na uwadze jak postrzega Cię rynek i kontrahenci.

Każda szanująca się firma definiuje markę swoich produktów i usług. Określa misję i wizję prowadzonej działalności, zasady kreowania wizerunku – w jakim kontekście chce i powinna się pokazywać, a nawet czego w tym względzie unikać. Ty jako manager podobnie jak marka usługowa masz rynkowi coś do zaproponowania – swoją wiedzę, umiejętności, doświadczenie. Oprócz nich usługi jakie świadczysz dla i w imieniu firmy w oczach klienta często będą miały Twoją twarz. Marka firmowa ma swoje logo, określone wartości, zasady. Twoja marka osobista ma Twoją twarz, system wartości, poglądy, przekonania.

Funkcjonując w mniej lub bardziej otwartym środowisku biznesowym stajesz się osobą na swój sposób „publiczną”. Media komunikacyjne dostępne już w tej chwili na wyciągnięcie palca (w tym media społecznościowe) skutecznie zburzyły ułudę poczucia prywatności. Weź pod uwagę, że Twoje wypowiedzi, publikacje, a nawet statusy aktywności np. na Facebooku budują w oczach Twoich partnerów biznesowych wizerunek – czy zawsze to co oni widzą po drugiej strony monitora jest tym co ty chciałbyś im powiedzieć ? Jak chciałbyś, żeby Ciebie postrzegali i rozumieli ?

Marka osobista to nic innego jak dbałość o to jak nas widzą inni. Pracujemy w branży eksperckiej. Dzisiaj obsługa klienta to coś więcej niż odbieranie telefonów. Chcąc wyróżnić się na rynku musisz pokazać kim jesteś, co wiesz, co potrafisz oraz jakimi zasadami się kierujesz.

Zadbaj o swoją markę osobistą

  • Zdefiniuj swoją markę – określ jak chcesz, żeby ciebie rynek postrzegał, ale pamiętaj też o tym żeby w tym być prawdziwym
  • Jeżeli publikujesz – piszesz artykuły merytoryczne (ale nienaukowe) pokaż w nim również siebie, swoje przekonania , kim jesteś
  • Zadbaj o swoje profile w portalach społecznościowych – one bardzo świadczą o tobie. Biznesowym pozostaje LinkedIn. Facebook wiele osób traktuje prywatnie, ale pamiętaj, że wyszukiwarka jest bezlitosna
  • Unikaj publikowania, udostępniania treści które mogą się odbić czkawką w przyszłości – polityka, religia, alkohol itd.
  • Pokazuj swoje pasje i zainteresowania – to pokaże, że nie jesteś wyłącznie robotem, który żyje pracą, że są inne tematy do rozmowy.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies