Zadbaj o swoją markę pracodawcy

10 December, 2020
Udostępnij

Zadbaj o pozytywny wizerunek swojej firmy na rynku pracy. Pokaż się jako firma godna zaufania i zainteresowania potencjalnych pracowników. Bądź atrakcyjnym pracodawcą. Marka miejsca pracy staje się obecnie równie ważna co marka produktu. Wymaga nie mniejszej dbałości o jej postrzeganie. Na konkurencyjnym rynku pracy wygrywają firmy, które są atrakcyjne dla kandydatów.

Budowanie marki pracodawcy (Employer Branding) to świadome i zaplanowane działania ukierunkowane na wykreowanie wizerunku „pracodawcy z wyboru”. Kandydaci podejmują decyzję o wyborze pracodawcy na podstawie pozytywnych opinii, zgodności z wyznawanymi wartościami reprezentowanymi przez firmę czy markę i w końcu postrzeganej atrakcyjności miejsca pracy.

Firmy posiadające dobrze umocowaną, rozpoznawalną i przede wszystkim pozytywnie kojarzoną markę są w stanie dużo łatwiej pozyskać zmotywowanych i świadomy pracowników oraz ich później zatrzymać. Połączenie potrzeb, oczekiwań  z możliwościami obu stron daje w rezultacie większe zaangażowanie i efektywność w działaniu.

Budowanie marki pracodawcy to działanie świadome i zaplanowane. Ale należy zwrócić uwagę, że musi ono być również prawdziwe. Malowanie rzeczywistości i tworzenie wyimaginowanych obrazków firmy może przynieść odwrotny od zamierzonego skutek. Bardzo często punktem wyjścia jest świadomość marki produktu czy usługi. To one w pierwszej kolejności budzą określone skojarzenia, które przyciągają, a czasami odpychają potencjalnych pracowników.

Zadbaj  markę pracodawcy:

  • Zadbaj o jasne i przejrzyste warunki pracy (w tym wynagrodzeń)
  • Zadbaj o atrakcyjność miejsca pracy (kolory, meble, przestrzenie do wypoczynku, lokalizacja itd.)
  • Bądź widoczny (przejrzysta strona internetowa, głos pracowników, działania społeczne)
  • Bądź otwarty na świat (bądź przyjazny dla innych, komunikuj się z rynkiem w mediach społecznościowych, bądź aktywny)
  • Bierz udział w targach pracy, konkursach
  • Stwórz możliwości rozwoju swoich pracowników
  • Twoi pracownicy są najważniejszymi ambasadorami Twojej marki pracodawcy.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies