Znajdź czas na refleksję

28 September, 2020
Udostępnij

W codziennym pędzie za realizacją zadań i celów znajdź czas na refleksję. Zastanów się czy efekty pracy Twojego zespołu jak również sposób ich osiągnięcia jest tym o co Wam chodziło, czego faktycznie potrzebuje klient. Zatrzymaj się, żeby „załadować swoją taczkę” naprawdę ważnymi informacjami, nowymi ideami oraz informacją płynącą od Twoich współpracowników, klientów i partnerów biznesowych.

Każde działanie aby było efektywne musi mieć określony kierunek (azymut). Wspaniale obrazuje tą zasadę Stephen Covey – autor wielu książek na temat efektywności między innymi „7 Nawyków skutecznego działania”. Naszą aktywność przyrównuje do wspinania się po szczeblach drabiny (pokonywanie trudności, realizacja kolejnych etapów, szczebli projektu). Zauważa on, że pożądany rezultat osiągniemy jedynie jeżeli zadbamy o to by „oprzeć drabinę o odpowiednią ścianę”. Zatem kluczem do efektywnej obsługi klienta czy sprzedaży jest za każdym razem jasne określenia celu jaki chcemy osiągnąć – celu, który jest określny nie tylko liczbą sprzedanych usług czy obsłużonych klientów, ale również, a może przede wszystkim  wartościami i filozofią marki.

W rzeczywistości operacyjnej sens działania, zdefiniowany najczęściej na starcie przedsięwzięcia, bardzo często rozmydla się i odchodzi w zapomnienie. Twój zespół coraz szybciej „biega ze swoimi taczkami” nie mając czasu aby je załadować. W efekcie klienci często otrzymają nie to czego faktycznie oczekują czy nawet na co się umówiliście, a członkowie Twojego zespołu wypalają się nie widząc do końca sensu w wykonywanych pracach.

Znajdź czas na refleksję

  • Wyznacz w swoim terminarzu czas na rewizję założeń swojego projektu – sprawdź nie rzadziej niż raz w miesiącu czy podążasz ze swoim zespołem we właściwym kierunku
  • Analizuj raporty przez pryzmat filozofii Waszej marki.
  • Otwórz się na informację zwrotną płynącą z rynku oraz od Twojego zespołu – wyczul się na symptomy apatii i znudzenia – zapobiegaj im
  • Zadbaj o świadomość celów które stoją przed wami oraz wartości, jakie powinny przyświecać Wam przy ich realizacji – zadbaj o kulturę organizacyjną
  • Nie bój się podejmować decyzji – koryguj kurs, którym podążasz kiedy widzisz, że zboczyłeś z już obranego lub okaże się, że Twoje pierwotne założenia nie były właściwe (krzywdzą klienta i Twoich pracowników oraz są nieefektywne biznesowo).

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej materiałów w tej kategorii

Polityka prywatności i plików cookies